Концертмайсторът на Оркестъра на Романска Швейцария прекрачи тази сутрин за пръв път Дома на фестивала „Дни на музиката в Балабановата къща“
Вижте какво сподели той пред репортер на Под тепето
Таня Грозданова
Десетото юбилейно издание на бутиковия Международен фестивал „Дни на музиката в Балабановата къща“ започва днес в 18,30 часа с първия изцяло солов концерт в България на световно известния наш цигулар Светлин Русев. Концертът, под наслов „Откриване“, ще представи едни от най-привлекателните произведения за соло цигулка – безсмъртни опуси на Бах, Паганини, Изаи, Христосков…
Дори за самия маестро Русев ще е новост изявата му в камерното пространство на Балабановата къща, където публиката ще общува с него много лично – само на една ръка разстояние, сподели той. Концертмайсторът на Оркестъра на Романска Швейцария прекрачи тази сутрин за пръв път Дома на фестивала в Старинен Пловдив.
Ето какво сподели виртуозът, развълнуван от атмосферата и предстоящия концерт.
„Аз съм изключително щастлив! За първи път стъпвам тук… и е наистина перфектно помещение, според мен, с дух за начина, по който се опитвам да пресъздам нещо от емоциите и чувствата, и да разкажа някаква история, както е било тогава, когато тази музика е писана.
Това е може би перфектното място човек да се докосне до вибрациите, до резонанса дори на клетъчна основа на това, което няколкото микровата енергия на струните на цигулката успяват да създадат от нещата, които могат да се комуникират с обратна връзка от акустиката и от присъствието на хората с тази дървена кутийка, с която съм толкова близък.“
Светлин Русев сподели, че с нетърпение очаква да се доближа до тази акустика, защото „може би всички знаете, че нещата, които се връщат – било от инструмента, било от присъствието на хората, било от самата акустика – променят начина, по които един човек музицира и по който аз се опитвам да служа на тази велика музика.“
Маестрото определи подбора на творбите за соло концерта си в Пловдив като „калейдоскоп през вековете“ и призна, че за него самият това ще е един експеримент защото нито една част от програмата не е свирена от начолото до края.
„…перфектното място човек да се докосне до вибрациите, до резонанса дори на клетъчна основа на това, което няколкото микровата енергия на струните на цигулката успяват да създадат от нещата, които могат да се комуникират…“ А?
Пък „акустиката“ на къщата е колкото в МАК ДОНАЛДСа.
„…перфектното място човек да се докосне до вибрациите, до резонанса дори на клетъчна основа на това, което няколкото микровата енергия на струните на цигулката успяват да създадат от нещата, които могат да се комуникират…“ А?
Глупости, не е вярно, че (цит.): „…прекрачи тази сутрин за пръв път Дома на фестивала „Дни на музиката в Балабановата къща“ = НА ПАНАЙОТ ХАДЖИ ЛАМПША, ПОКРЪСТЕН АРНАУТИН (ЗАБЕЛЕЖЕТЕ КАК КРЪСТЪТ Е ВКОМПОЗИРАН В САЛОНА НА ВТОРИЯ ЕТАЖ).
Истеричавата кампания за побългаряване (Начо ДИКТАТУРАТА в случая, „културата“ подигравателно) „подобри“ названието на сградата за по-политкоректно, и културтрегерКите (от „Заспал Муйко в Сламата“) още не са се осъзнали, че са в малка ГРЕШЧИЦА.